Polski słownik w Open Office. Sprawdzanie poprawności pisowni w pakiecie Office.
Pakiet biurowy Open Office, to jedna z najpopularniejszych alternatyw dla płatnego programu Microsoft Office. Open Office to intuicyjny i prosty w obsłudze pakiet biurowy, którego interfejs przypomina ten wykorzystywany w komercyjnym odpowiedniku. W tym poradniku pokażemy Wam, w jaki sposób zainstalować polski słownik w Open Office, oraz jak włączyć sprawdzanie pisowni. Jeżeli do tej pory mieliście problemy z ortografią, to dzięki naszej wskazówce wkrótce się to zmieni.
Jak zainstalować polski słownik w programie Open Office?
Aby zainstalować polski słownik w programie Open Office, należy pobrać plik pl-dict.oxt dostępny tutaj. Po pobraniu pliku uruchamiamy go, a następnie w wyświetlonym oknie programu klikamy przycisk „Ok”:
W menedżerze rozszerzeń programu Open Office powinno zostać dodane rozszerzenie o nazwie polski słownik ortograficzny, reguły przenoszenia wyrazów, słownik synonimów.
Innym sposobem instalacji wspomnianego słownika jest uruchomienie programu Open Office, a następnie wybranie z głównego menu polecenia Narzędzia -> Menedżer rozszerzeń. W wyświetlonym oknie menedżera rozszerzeń klikamy przycisk Dodaj i lokalizujemy plik z pobranym słownikiem. W ten sposób możemy dołączyć do programu dodatkowe słowniki sprawdzające pisownię np. w języku angielskim, niemieckim, lub francuskim.
Jak włączyć sprawdzanie pisowni w Open Office?
Aby włączyć sprawdzanie pisowni w Open Office, należy dla całego tekstu w otwartym dokumencie ustawić odpowiednią wersję językową. W tym celu z menu Narzędzia -> Język -> Dla całego tekstu wybieramy pozycję Polski. W ten sposób Open Office będzie sprawdzał pisownię tekstu dla języka polskiego.
Jeżeli nadal macie problem z włączeniem sprawdzania pisowni w Open Office, lub z instalacją słowników, to polecamy znakomity poradnik dostępny na portalu: http://kacikpc.pl/oprogramowanie/sprawdzanie-pisowni-w-open-office-jak-wlaczyc-podkreslanie-bledow-w-pakiecie-oo/
Poproszę o plik pl-dict.oxt