Jak dodać poradnik ?

Przed dodaniem pierwszego poradnika na portalu komputerowym PCFAQ, warto zapoznać się z sugestiami dotyczącymi stosowania szablonów – „jak napisać dobry poradnik”.

Po zapoznaniu się z Regulaminem, następnie Zarejestrowaniu się na portalu należy się zalogować.

Po zalogowaniu się zostaniemy przeniesieni do panelu zarządzania własnym kontem, w którym będziemy mogli przeglądać napisane porady – dokonywać ich modyfikacji, oraz dodawać nowe poradniki.

W menu narzędziowym po lewej stronie klikamy przycisk Wpisy, a następnie Dodaj nowy, aby rozpocząć pisanie nowego poradnika.

Główne okno, w którym będziemy tworzyli poradnik zostało pokazane poniżej:

Znajduje się tam miejsce na podanie tytułu poradnika, oraz właściwą treść. Do naszej dyspozycji przydzielony został prosty edytor tekstu umożliwiający zmianę położenia poszczególnych fragmentów, pogrubienie, pochylenie, ustalenie wielkości czcionki itp…

Więcej opcji, w tym określenie akapitu (H2,H3 itp..) jest dostępnych po naciśnięciu przycisku „pokaż/ukryj drugi wiersz”.

Podczas tworzenia nowego poradnika na pewno będziemy chcieli dodać zdjęcia, które ilustrują funkcje programu, sposób konfiguracji itp.. Dla bezpieczeństwa możliwe jest dodawanie wyłącznie plików w formacie : png,jpg, czy bmp.

Aby dodać zdjęcie wystarczy kliknąć przycisk Wyślij/Wstaw:

Zostanie wyświetlony formularz umożliwiający dodanie zdjęcia znajdującego się na dysku komputera, lub zlokalizowanego w internecie.

Chcąc dodać zdjęcie znajdujące się na dysku komputera, klikamy przycisk „wybierz pliki”, a następnie lokalizujemy obrazek.

Podczas dodawania zdjęcia będziemy mogli określić jego rozmiar – jeżeli to możliwe wybierzmy pozycję „Średni”dzięki temu obrazki będą bardziej czytelne (nie będą zbyt duże, ale będą widoczne).

Jeżeli z danego zdjęcia nie będziemy korzystali należy je usunąć. Gdy dodamy zdjęcia do danego poradnika ich listę możemy zobaczyć klikając menu Galeria (przycisk Wyślij/wstaw). Zobaczymy tam listę wszystkich zdjęć dodanych przy tworzeniu danego poradnika.

 

Gdy napiszemy właściwą treść poradnika, możemy określić jeszcze kategorię do której będzie dodany:

Na zakończenie należy kliknąć przycisk Zapisz do przeglądu. Dzięki temu poradnik zostanie zapisany, a nasi moderatorzy po zaakceptowaniu umieszczą go na portalu PCFAQ.

W przypadku jakichkolwiek problemów związanych z pisaniem poradnika – można śmiało pisać na adres e-mail: support@pcfaq.pl, lub skorzystać z formularza kontaktowego.