Trendy Social Media w 2019 roku

Facebook, Youtube, Instagram, Snapchat, to tylko kilka najbardziej znanych portali społecznościowych, które są znane na całym świecie. Ciekawe co przyniesie 2019 rok w branży reklamowej i jakie nowości czekają na nas w zakresie prowadzenia social media w tym roku.

Facebook Stories – nowoczesny pogląd na prowadzenie social media

Facebook, to magiczne miejsce dla ludzi w każdym wieku, gdzie możemy się komunikować z innymi użytkownikami, dzielić się wiadomościami, zdjęciami i muzyką, a także wiele innego. Facebook wprowadza wiele funkcjonalności i niektóre z nich całkowicie zmieniają nasz pogląd na prowadzenie social media. Jedną z najbardziej trendowych funkcjonalności, której popularność z każdym dniem rośnie, są Stories.

Facebook Stories są prostym i szybkim sposobem na komunikację i przekaz informacji, które są nie tylko kochane przez użytkowników, ale także zostały jednym z popularnych narzędzi do skutecznego marketingu internetowego za pomocą prowadzenia social media.

Filmiki są w trendzie i nie tylko te z kotkami

Znanym żartem, który pojawił się jeszcze w świecie internetu jest powiedzenie, że internet głównie składa się z filmików o kotkach. Choć kotki i inne zwierzęta są jednym z bardziej uroczych materiałów filmowych w sieci, dane powiedzenie miało w sobie duże ziarno prawdy. Obecnie dwie trzecie treści w internecie są w postaci wideo, ale nawet oglądając wideo są przerwy na reklamę w postaci krótszego wideo.

Filmiki są jednym z najbardziej skutecznych źródeł reklamy i informacji. Warto też zwrócić uwagę, że wideo na takich portalach jak Youtube i Netflix nie podpadają pod surowe zasady cenzury, które są w telewizji, dlatego ich producenci mają znacznie więcej możliwości i mniej ograniczeń dla twórczości.

Treści wideo, które obecnie są dostępne w sieci można podzielić na dwie kategorie: krótkie i długie. Długie wideo, to są filmy, seriale i programy, które uzyskują znacznie większą oglądalność bez wyświetlania w kinach i transmisji w telewizji. Na dzień dzisiejszy najpopularniejszymi serwisami z takimi wideo jest Netflix, HBO Go, a nawet Disney.

Druga kategoria, czyli wideo krótkie, które mogą trwać od kilku sekund do kilkunastu minut, jest ulubionym i najbardziej efektywnym sposobem na przekazywanie informacji przez streamerów, youtuberów i influencerów.

Niszowe social media – zmniejszamy zasięg

Jednym z głównych powodów dlaczego tak bardzo lubimy social media jest zasięg, który nam daje. Niezależnie od Twojego miejsca zamieszkania możesz poznawać ludzi z każdego krańca świata, dzięki wszystkim znanym portalom społecznościowym.

Jednak coraz więcej działań w marketingu internetowym jest skierowanych na prowadzenie social media w celu zmniejszenia jego zasięgu i utworzeniu niszowej i precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Nie ma co ukrywać, prowadzenie niszowych kampanii reklamowych wymaga znacznie większego nakładu pracy, ale i wyniki są o wiele lepsze niż w przypadku prowadzenia social media skierowanego do “wszystkich obywateli internetu”.

Zobacz trendy social media 2019 okiem Agencji Reklamowej Green Parrot: https://greenparrot.pl/blog/trendy-2019-czego-szuka-twoj-nowoczesny-klient/

Źródło: Notka PR

Napisz komentarz