Systemy informatyczne wspierające dział sprzedaży
Wsparcie sprzedaży to jeden z najważniejszych celów implementowania systemów CRM w firmach. Zadaniem systemów w działach sprzedaży jest: wzrost zysków, rentowności oraz zwiększenie efektywności działań sprzedażowych. W systemach zaimplementowane zostały wszystkie funkcje wspierające działania marketingowe. Zamierzeniem tego typu działań jest kompleksowe zarządzanie handlem i podsuniecie kadrom wyższego szczebla najbardziej kompletnych danych, w oparciu o które będą podejmować decyzje.
Systemy CMR przyszłości. CMR w praktyce
Wszelkie ważniejsze procesy w obsłudze klienta – przyjmowanie i potwierdzanie zamówień, sprawdzanie limitów kart kredytowych czy weryfikacja dostępności towaru.
Wspiera obliczanie rabatów dla indywidualnych klientów. Umożliwia prowadzenie i tworzenie wszelkich programów lojalnościowych. Pozwala również na prowadzenie ewidencji zgłoszeń reklamacyjnych i serwisowych, kontrolę wysyłek, poprawia system wymiany informacji między działami. Wpływa na zadowolenie klientów – szybka i sprawna obsługa ma niebagatelne znaczenie dla wizerunku firmy.
Co zyskujemy wdrażając CMR do naszej firmy?
- Polepszenie wizerunku firmy
Szybszy przepływ informacji generuje poprawę jakości usług. Jest to czynnik wpływający na postrzeganie naszej działalności – przez pryzmat klienta
- Kontrola nad działalnością działu sprzedaży
System pozwala zarządzać, kontrolować i rejestrować wszelkie aktywności działu sprzedaży – pozwala planować, rejestrować i prowadzić harmonogram działu handlowego
- Szczegółowe analizy
Przeprowadzenie analizy dokładnych danych, pozwala na weryfikacje założeń i dopasowanie strategii do zamierzeń. Zebranie kompletnych danych pozwala na prawidłową ocenę sytuacji, wyciągnięcie odpowiednich wniosków i podjęcie adekwatnych działań
- Funkcjonalność systemu i kompatybilność z innymi działami
Przepływ informacji ulega poprawie, działy komunikują się ze sobą.
- Planowanie akcji marketingowych
Szersza perspektywa i dostęp do kompletnych danych, pozwala na efektywniejsze zaplanowanie akcji marketingowych.
Źródło: Notka PR,
Bardzo ciekawy arytkuł. Moim zdaniem kontrolowanie działu handlowego jest nieodłącznym elementem do sukcesu firmy. Dla mojej firmy pomógł program sprzedażowy, który ulepszył zarządzanie siecią handlową.