Kurs rysowania postaci i obiektów 2D. Tworzenie grafiki do gier 2D.

Jeżeli planujesz stworzenie własnej gry komputerowej, to z pewnością będziesz potrzebował odpowiedniej oprawy graficznej. W tym poradniku pokażemy krok po kroku, w jaki sposób rozpocząć przygodę z projektowaniem grafiki dla gier dwuwymiarowych.  Czyli o programach niezbędnych przy tworzeniu grafiki 2D, oraz darmowych lekcjach dostępnych w internecie.

Tworzenie grafiki dwuwymiarowej – Inkscape

Wiele osób słysząc o programie do projektowania, lub tworzenia grafiki komputerowej, ma na myśli płatnego Photoshopa. W przypadku tworzenia grafiki dwuwymiarowej na potrzeby gry komputerowej, należy zaopatrzyć się w narzędzie umożliwiające tworzenie grafiki wektorowej, na przykład darmowy program Inkscape.

Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych (w przypadku grafiki dwuwymiarowej) lub brył geometrycznych (w przypadku grafiki trójwymiarowej), umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym. Drugim z podstawowych typów grafiki komputerowej jest grafika rastrowa.

Źródło: Wikipedia.org

Główną różnicą pomiędzy grafiką wektorową, a grafiką rastrową jest to, że w przypadku grafiki wektorowej skalowanie obiektów nie wpływa na jakość grafiki. Grafikę wektorową możemy dowolnie modyfikować (zmieniać kształt), ponieważ jest ona opisana za pomocą figur geometrycznych. Grafika rastrowa, to na przykład zdjęcia, które zostały utworzone aparatem cyfrowym – chcąc powiększyć, lub zmodyfikować taki obraz musimy liczyć się z utratą jakości.

inkscape

Interfejs programu Inkscape jest intuicyjny i został całkowicie spolszczony – z jego obsługą nie powinniście mieć większych problemów. Jeżeli mieliście kiedykolwiek do czynienia z grafiką wektorową, to prawdopodobnie szybko odnajdziecie się w tym środowisku.

Dla początkujących polecamy kurs obsługi programu Inkscape dostępny na kanale Youtube:

Tworzenie grafiki do gier 2D:

W internecie znajdziecie mnóstwo darmowych poradników, które krok po kroku pokazują kolejne etapy tworzenia obiektów, oraz postaci wykorzystywanych w grach komputerowych. Poniżej prezentujemy listę wybranych poradników, które z pewnością warto odwiedzić:

Wśród dostępnej lisy poradników przedstawionych powyżej, szczególnie polecamy ostatnią pozycję, na której zobaczycie krok po kroku sposób tworzenia dwuwymiarowych postaci:

tutorial_sample11bŹródło: 2dgameartforprogrammers.blogspot.com, Chris Hildenbrand 

Wszystkie przedstawione porady zostały opisane w języku angielskim, ale bogaty zbiór ilustracji pozwoli wykonać je nawet osobom, którym angielski sprawia trudności. Na każdym etapie pracy zostały ukazane narzędzia, którymi posługuje się autor, przy tworzeniu konkretnego elementu, a tworzenie całej postaci zostało podzielone na kilka części.

Napisz komentarz