Błąd bootmgr compressed po instalacji systemu. Jak naprawić bootmgr compressed.

Jeżeli twój komputer odmówił posłuszeństwa i podczas startu wyświetla błąd bootmgr compressed, oznacza to że plik bootmgr został skompresowany i wymagana jest naprawa uszkodzonego pliku. W tym poradniku dowiesz się jak naprawić błąd „BOOTMGR is compressed. Press Ctrl+Alt+Del to restart”.

windows bootmgr jak naprawić błąd

flickr, mendhak

Naprawa błędu BOOTMGR is compressed (plik BOOTMGR został skompresowany):

Do naprawy wspomnianego problemu niezbędne będzie posiadanie nośnika instalacyjnego systemu Windows. Należy włożyć płytę z systemem Windows do napędu i uruchomić z niej komputer ( bootowanie powinno zostać ustawione na napęd CD/DVD).

W zależności od posiadanego systemu operacyjnego wykonujemy czynności:

1. Jeżeli posiadamy system Windows XP :
 – naciskamy klawisz R aby przejść do konsoli wiersza poleceń.
– w konsoli należy wpisać:

  • fixmbr
  • fixboot
  • exit

2. Jeżeli posiadamy system Windows Vista :
– wybieramy opcję napraw komputer a następnie wiersz poleceń
– w konsoli należy wpisać:

  • bootrec /fixmbr
  • bootrec /fixboot
  • bootrec /rebuildbcd
  • exit

3. Jeżeli posiadamy system Windows 7 :
– naciskamy kombinację klawiszy Shift + F10, aby przejść do wiesza poleceń
– w konsoli należy wpisać::

  • bootrec /fixmbr
  • bootrec /fixboot
  • exit
 Po wpisaniu wyżej wymienionych poleceń w konsoli, należy ponownie uruchomić komputer. Błąd bootmgr is compressed powinien zniknąć. Jeżeli powyższe komendy okażą się nieskuteczne, to ponownie uruchamiamy komputer za pomocą płyty instalacyjnej i przechodzimy do wiersza poleceń (konsoli):
  • compact /U C:\bootmgr
  • compact /U C:\ntldr

Wpisujemy wyżej wymienione polecania i również uruchamiamy komputer ponownie. Jeżeli nie dysponujemy płytą z systemem operacyjnym, który mamy zainstalowany na naszym komputerze, ale posiadamy np. płytę instalacyjną Windowsa XP/2000 to możemy wpisać w wierszu poleceń:

  • attrib -c c:\bootmgr
  • attrib -c c:\ntldr

1 Komentarz

  1. Paweł napisał(a):

    Wielkie dzięki na 7 zadziałało prawidłowo, obawiałem się że bez instalacji od nowa systemu i utraty danych się nie obejdzie.

Napisz komentarz