Wybieramy domenę internetową – na co zwracać uwagę ?

Domena internetowa to unikalna nazwa Twojej strony WWW, która składa się z dwóch części – Twojej unikalnej nazwy i końcówki. Razem stanową wizytówkę i adres, który doprowadzi do Ciebie innych internautów. Wybór odpowiedniej domeny nie jest taki prosty, tym bardziej dziś, kiedy pojawiły się nowe rozszerzenia.

Jaką domenę wybrać dla swojej firmy?             

Jeszcze jakiś czas temu nie było wielkiego wyboru na rynku domen. Wszystko się jednak zmieniło wraz z rozwojem Internetu, który z biegiem czasu staje się coraz bardziej zatłoczoną przestrzenią. Pojawiło się całe mnóstwo nowych domen, które lepiej opisują charakter stron. Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że prowadzisz sklep z odzieżą sportową. Możesz zatem wybrać końcówkę .sklep lub końcówkę .sport.

Jak wygląda podstawowy podział domen? Najprostszy podział, który można się posłużyć, to podział na dwie grupy – domeny najwyższego poziomu, do których zaliczamy nazwy generyczne (funkcjonalne) oraz nazwy narodowe (zwane także państwowymi). Nazwy generyczne nie podlegają już żadnemu podziałowi – są prostymi rozszerzeniami (jak nazwa wskazuje – generyczne – proste). Są też domeny drugiego poziomu. Domena drugiego poziomu jest subdomeną domeny najwyższego poziomu. Ich cechą charakterystyczną jest duża dowolność wyboru nazwy. Domeny te są bardzo często rejestrowane przez rejestratorów krajowych domen najwyższego poziomu. Dla przykładu w Polsce bardzo popularną domeną drugiego poziomu jest .com.pl.

Klienci mają szerokie spektrum wyboru jeśli chodzi o nazwy domen i rozszerzenia. Z jednej strony to dobrze, z drugiej zaś strony, nieco komplikuje to sprawę. Która domena będzie dla nas najodpowiedniejsza? Wszystko zależy od charakteru strony lub naszej działalności i branży.

Wybór adresu strony najprościej zacząć od wymyślenia nazwy dla naszej firmy lub marki. Następnie będzie trzeba dobrać do tego odpowiednią końcówkę.

Dlaczego wybór odpowiedniej domeny jest aż tak ważny?

Niewłaściwy adres Twojej strony internetowej skomplikuje sytuację – Twoją witrynę odwiedzi mniejsza liczba osób, czego konsekwencją będzie obniżenie zysków. Odpowiednia domena to klucz do sukcesu. Warto wybrać ją świadomie oraz z uwzględnieniem wyżej opisanych elementów. Pamiętaj, że ta nazwa zostanie z Tobą na długo. Będzie pojawiać się w reklamach, na ulotkach i na wizytówkach. Będzie przewijać się też w wiadomościach email i rozmowach telefonicznych z klientami. Chwytliwa nazwa przyciąga klientów jak magnes.

Masz już wybraną domenę? Sprawdziłeś w wyszukiwarce, czy na pewno jest wolna? Pewnie chcesz ją teraz zarejestrować? Zapraszamy do kontaktu z infolinią domeny.pl

Źródło: Notka PR,

2 komentarze

  1. WiWiAgency pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł.
    Pozdrawiam 🙂

  2. Damtox pisze:

    Ciekawe podejście… pozdrawiam 🙂

Napisz komentarz