Sport, gry i muzyka, czyli Red Bull i jego kolorowy świat

Red Bull to nie jedynie puszka napoju energetycznego i zgrabne hasło reklamowe, które ma dodać ci skrzydeł. To zaledwie fragment fascynującego świata, który wspiera ludzi z prawdziwą pasją. Sportową, muzyczną, fascynatów gier. Wystarczy krok, by do niego wejść.

Red Bull, czyli napój energetyzujący, to pomysł Dietricha Mateschitza, Austriaka ze słabością do dalekich podróży. Inspiracją dla niego okazał się pobyt w Tajlandii, gdzie trafił na lokalny napój energetyzujący. Poza kilkoma umowami handlowymi nic nie stało na przeszkodzie, by opatentować jego europejską wersję i tak właśnie się stało. Od połowy lat 80. Red Bull towarzyszy sportowcom, muzykom, wielbicielom gier komputerowych i wszystkim ludziom z pasją do robienia rzeczy nietypowych, ekstremalnych i… fajnych.

„Red Bull doda ci skrzydeł”

Ten slogan reklamowy idealnie pasuje do odbiorców Red Bulla, którymi przede wszystkim są młodzi ludzie. Seria dowcipnych, animowanych reklam jeszcze bardziej utrwaliła wizerunek marki. Jej flagowy produkt ma wprawdzie kilkudziesięcioletnią historię, jednak nie przeszkadza jej to szukać nowych dróg komunikacji z odbiorcami. Reklama produktowa to tylko jeden z elementów strategii marketingowej firmy. Ta przede wszystkim oparta jest bowiem na realizacji i organizacji wielu różnorodnych wydarzeń sportowych. Takie eventy, jak Red Bull X-Fighters, Red Bull Rampage czy Red Bull King of the Air mają oddaną publiczność, która podziwia ekstremalne wyczyny zawodników. O tym, że przekraczanie granic to dla Red Bulla drobnostka, świadczy przedsięwzięcie Red Bull Stratos, które miało miejsce w roku 2012. Był to skok ze stratosfery, z wysokości około 39 kilometrów, podczas którego Felix Baumgartner spadał swobodnie przez ponad cztery minuty, przekraczając w tym czasie prędkość dźwięku. Kolejna część lotu obyłą się już z udziałem spadochronu, a wszystko szczęśliwie skończyło się lądowaniem na pustyni w Nowym Meksyku. Rozmach tego przedsięwzięcia był ogromny, a podczas jego trwania pobitych zostało kilka rekordów świata.

Kolorowy świat Red Bulla

Poza nieustającym wsparciem świata dla sportu marka obecna jest również w innych dziedzinach życia. Aktywnie promuje wydarzenia muzyczne, organizując festiwalowe sceny w wielu stolicach Europy, by wspomnieć chociażby Warszawę czy Berlin i takie wydarzenia, jak Red Bull Weekender oraz Fete de la Musique. Jak mało która marka Red Bull ma wiele zasług w rozwoju nowoczesnej muzyki elektronicznej. Wszystko dzięki organizowaniu na całym świecie Red Bull Music Academy. To wydarzenie, w ramach którego prowadzone są warsztaty muzyczne, branżowe konferencje, koncerty i festiwale. Niejeden zdolny didżej mógł dzięki udziałowi RBMA rozwinąć skrzydła i dać się poznać w różnych częściach świata. Dla wielu był to początek światowej kariery.

Były sporty ekstremalne, muzyka, ale w świecie Red Bulla nie brakuje również miejsca dla e-sportu. Turnieje takie jak Red Bull Xel’Naga Finest z edycji na edycję zdobywają ogromną popularność wśród fanów gamingowych rozgrywek. W finałach wielokrotnie mogliśmy zobaczyć Polaków.

Takie zaangażowanie pozwala Red Bullowi działać w blisko 200 krajach na całym świecie i sprzedawać miliardy sztuk napoju rocznie.

Źródło: Artykuł partnera

Napisz komentarz