Promocja własna czy zewnętrzna? Jak to się robi w marketingu internetowym

Marketing internetowy jest dziś tak oczywisty jak kulistość Ziemi, nie ma w tym nic niezwykłego. Coraz więcej firm decyduje się na przeprowadzenie szkoleń dla pracowników i ich edukację na każdym poziomie. Jednak wciąż pozostaje otwarte pytanie o sens korzystania z zewnętrznych firm przy sieciowej promocji.

Co składa się na kampanię marketingową?

Kampania marketingowa to szereg chwytów, decyzji i narzędzi, jakich używa się do zwiększenia zasięgu rozpoznawalności firmy, w tym przypadku w środowisku internetowym. Jest to najsilniejsze medium, dlatego coraz więcej firm decyduje się na tego rodzaju zabieg. Część z nich opiera się na własnych siłach w tym zakresie, część wybiera renomowane firmy, takie jak np. agencja marketingu internetowego Fabrykamarketingu.pl. Przejmują one wówczas zadania z zakresu SEO czy SEM, pozycjonowania czy dokładnej optymalizacji strony.

Jak dobrać firmę do zadania?

Warto sprawdzić portfolio oraz poziom zaufania firmy, z którą chcemy podjąć współpracę. Realizacje, które przedstawiają są bowiem najlepszym wskaźnikiem tego, czy będziemy w stanie współpracować z daną agencją, np. agencją marketingu internetowego Fabrykamarketingu.pl, czy też będziemy musieli poszukać kogoś innego. Firma powinna mieć oprócz tego doświadczenie w podobnych do twojego projektach oraz wyróżniający się pomysł na prowadzenie kampanii.

Korzyści z prowadzenia promocji samodzielnej

Nie da się ukryć, że prowadzenie kampanii marketingowej w sieci pochłania spore koszty, dlatego prowadząc działania samodzielnie zaoszczędzisz na marketingu, choć brak wiedzy i doświadczenia może okazać się zgubny w skutkach.

Samodzielnie często nie jesteśmy w stanie przeliczyć skutków działań w sposób analityczny. Wymierny wpływ działań promocyjnych na firmę jest więc wówczas niemierzalny, a to sprawia, że i pozbawiony sensu.

Źródło: Notka PR

2 komentarze

  1. crmdesigner pisze:

    automatyzacja marketingu, kampanie marketingowe, procesy sprzedażowe, systemy marketingowe, marketing automation, salesforce crm cloud, salesforce marketing cloud, salesforce pardot – to są m.in. słowa, które zazwyczaj jestem zmuszony delegować 😉

  2. Andrzej191 pisze:

    Skuteczna kampania marketingowa wymaga wysokiej jakości tekstów. Szukasz kogoś kto specjalizuje się w dostarczaniu tekstów na potrzeby pozycjonowania lub marketingu w języku rumuńskim? Świetnie się składa! W ofercie Copymark znajdziesz copywriting rumuński. Wejdź na naszą stronę i sprawdźcie jakie możemy przygotować teksty dla waszej firmy.

Napisz komentarz