Pomoc w realizacjach informatycznych

Wykonywanie poszczególnych realizacji teleinformatycznych bywa bardzo ważnym zadaniem w życiu przedsiębiorstwa czy instytucji albo urzędu, ale nie zawsze podmioty te posiadają niezbędną wiedzę i umiejętności do wdrożenia nowoczesnych technologii. Outsourcing, czyli wynajmowanie usług, kadry i urządzeń od firm zewnętrznych, jest w nowoczesnych technologiach czymś oczywistym i coraz częściej usługi IT na najwyższym poziomie zlecać trzeba zewnętrznemu wykonawcy.

Działanie z pomocą zewnętrzną

Własny dział IT może oczywiście zajmować się bieżącą obsługą i konserwacją systemu, natomiast przy najtrudniejszych procesach wdrożeniowych warto mieć stuprocentową pewność, że zarówno od strony hardware’owej jak i software’owej wszystko zostało odpowiednio zaprojektowane, zaplanowane a następnie wykonane. Gwarantują to przede wszystkim firmy z ogromnym doświadczeniem, ponieważ branża IT jest szalenie skomplikowana i tylko kompleksowe poznanie sieci zależności pomiędzy poszczególnymi sektorami działania danych specjalizacji jest w stanie zaowocować dobrym wykonaniem powierzonego zadania.

Bez doświadczenia wykonywać można tylko najbardziej podstawowe usługi IT, a z tym przeważnie nie mają również problemu nawet dwuosobowe komórki informatyczne ukształtowane w przedsiębiorstwie. Dopiero na etapie wprowadzania nowych technologii, rozbudowy sieci lub serwera firmowego albo przejścia na zupełnie inny system i język operacyjny – niezbędne staje się odwołanie do doświadczenia i wiedzy dużych przedsiębiorstw realizujący usługi IT na najwyższym poziomie.

Wdrożenie własnych pracowników

Naturalnie, wydając krocie na projekt nowego serwera, systemu obsługi klienta czy sieci informatycznej, warto zapewnić sobie także odpowiedni pakiet szkoleniowy, na mocy którego wdrożeni do obsługi systemu z każdej strony zostaną także pracownicy przedsiębiorstwa. Strony pokroju Exigo przypominają, aby już podczas negocjowania warunków handlowych danej usługi informatycznej zapewnić sobie szkolenia i warsztaty. To kluczowe, aby usługi IT w zakresie podstawowej i bieżącej obsługi oraz konserwacji systemu mogły być realizowane doraźnie przez informatyków czy serwisantów samego przedsiębiorstwa.

Dopiero w przypadku pojawienia się większych problemów natury technicznej oraz wraz z dalszymi pracami renowacyjnymi czy modernizującymi system, konieczne mogłoby być ponowne wezwanie wykonawcy IT. Niezmiernie istotnym elementem negocjowania warunków współpracy z jakimkolwiek podwykonawcą czy zewnętrznym wykonawcą usług i technologii IT, jest odpowiednie precyzyjne zapisanie warunków gwarancyjnych, serwisowych oraz rękojmi w umowie.

Źródło: Notka PR

Napisz komentarz