Polskie sklepy WWW z coraz lepszymi wynikami

Jedna z najbardziej renomowanych firm badawczo-rozwojowych na świecie, Forrester Research, umieściła Polskę w indeksie gotowości do e-handlu Forrester 2018 wśród krajów rozwijających się z dużym potencjałem dla handlu online. Co ciekawe, potencjał ten został określony jako większy niż np. w przypadku USA czy Niemiec. Co warto wiedzieć o polskich sklepach internetowych?

Polskie sklepy WWW

Zgodnie z danymi Bisnode Polska liczba sklepów internetowych w naszym kraju wynosiła na koniec 2018 roku 31 tysięcy. Z roku na rok jest ich coraz więcej. Dlaczego firmy rozpoczynają taką działalność? Wymaga tego rynek, zmiana preferencji klientów, jak również przewidywania analityków. Z raportu „Statista” Digital Market Outlook wynika, że w latach 2018-2022 rynek e-commerce w Polsce wzrośnie o 6 mld dolarów. Natomiast już w raporcie „E-commerce 2019” pojawiła się informacja, że Polacy wydadzą w 2019 roku w sklepach online około 50 mld złotych. Z tego względu właśnie przedsiębiorcy muszą sprzedawać swoje produkty i usługi również online. Oczywiście ogromnym plusem prowadzenia działalności online są stosunkowo niskie koszty wejścia na rynek. Tak naprawdę wystarczy znaleźć merytoryczny poradnik, jak założyć sklep internetowy, by móc uruchomić prosty sklep WWW. Zresztą – oferta w tym zakresie jest bardzo szeroka, a uruchomienie sprzedaży online nie wymaga ani specjalistycznej wiedzy, ani szczególnie wysokich wydatków. Warto np. skorzystać z modelu SaaS – tak można założyć sklep internetowy AZ.pl. Na czym to polega? Klient wybiera szablon, dopasowuje funkcje, jakie chce mieć w swoim sklepie, wprowadza treści, a firma zapewnia hosting, zajmuje się aktualizowaniem oprogramowania i wsparciem korzystającego. Prowadzący sklep nie musi uiszczać wysokiej kwoty za rozpoczęcie działań – płaci roczny abonament, który w pierwszym roku jest najczęściej bardzo niski.

Co Polacy kupują online?

Czy istnieją branże, które powinny szczególnie zainteresować się rozpoczęciem sprzedaży w sieci? Tak naprawdę tym kanałem można sprzedawać dosłownie każdy towar i każdą usługę. Sprawdźmy jednak, jakimi produktami w sieci szczególnie interesują się Polacy. Wiele na ten temat można dowiedzieć się z raportu Trusted Shops dotyczącego zakupów online Polaków w 2018 roku. Najbardziej dochodowymi dniami dla sklepów online były w 2018 roku okres przedświąteczny, Cyber Monday i Black Friday. Najmniej kupowaliśmy natomiast 1 kwietnia, latem i w czasie świąt Bożego Narodzenia.

Tego, jakie produkty nabywamy online, możemy dowiedzieć się z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Dane do badania zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku. Kategorie produktów najczęściej kupowanych przez Polaków to:

  • 64 proc. – odzież, akcesoria, dodatki;
  • 54 proc. – książki, płyty, filmy;
  • 51 proc. – bilety do kina i teatru.

Natomiast kategorie planowanych zakupów internetowych były następujące:

  • 37 proc. – podróże i rezerwacje;
  • 31 proc. – książki, płyty, filmy;
  • 31 proc. – bilety do kina i teatru.

Na pytanie o to, co polscy internauci kupują w zagranicznych sklepach internetowych, pojawiły się podobne odpowiedzi. 52 proc. ankietowanych wskazało ubrania i dodatki, 32 proc. perfumy, a 28 proc. książki i filmy. Twórcy badania zwracają uwagę na to, że w ciągu roku zaszły pod tym względem duże zmiany. W 2017 roku najczęściej kupowanymi produktami w sklepach zagranicznych były odzież, gry komputerowe i obuwie, z wynikiem kolejno 38 proc., 28 proc. oraz 23 proc.

Z kolejnego badania – PAYBACK Opinion Poll – możemy się dowiedzieć, jak często Polacy kupują w sieci. 93 proc. uczestników potwierdziło, że robi zakupy online, a 83 proc. korzysta z portali aukcyjnych. 45 proc. badanych kupuje online przynajmniej raz w tygodniu. Większość ankietowanych wydaje w sieci nie więcej niż 300 zł miesięcznie. Co ciekawe, 95 proc. badanych korzysta z bankowości elektronicznej. Opisane badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 21-23 maja 2018 r.

Źródło: Notka PR

1 Komentarz

  1. Pozycjonusz pisze:

    Kiedy mamy własną firmę internetową, ważne jest, aby ją pozycjonować. Wtedy więcej ludzi wchodzi na naszą stronę i korzysta z jej usług.

Napisz komentarz