Jak promować lokalny biznes w Internecie?
Lokalne firmy spotkamy w każdej branży – usługowej, motoryzacyjnej, rozrywkowej, finansowej itp. Tym, co je łączy jest ich regionalny zasięg. Firmom takim zależy na rozpoznawalności w mieście ich działalności i okolicach, a nawet województwie. Kluczowe więc będzie zapewnienie widoczności w Internecie oddziałującej na sprzedaż i wizerunek lokalnej marki.
Masz firmę we Wrocławiu lub na terenie województwa dolnośląskiego? Chcesz, żeby klient szukający usług/produktów szybko i bezproblemowo znalazł Twoją firmę? Najlepszym rozwiązaniem promującym lokalny biznes w Internecie jest pozycjonowanie lokalne, znane też jako SEO lokalne (lub SEO regionalne). Celem tego rodzaju pozycjonowania jest szybkie i bezproblemowe dostarczenie użytkownikowi wyników lokalnych, czyli dopasowanych do terytorium geograficznego i potrzeb.
Pozycjonowanie we Wrocławiu
Zacznijmy od korzyści, jakie daje pozycjonowanie stron internetowych we Wrocławiu (https://www.ideoforce.pl/pozycjonowanie-wroclaw/). Wdrożenie działań związanych z SEO, poprawnym linkowaniem wewnątrz strony, poprawa treści na stronie (np. nagłówki, jakość contentu, słowa kluczowe), pozyskiwanie wartościowych odnośników (linków) kierujących do witryny (w artykułach sponsorowanych, forach internetowych) powoduje:
- stabilną widoczność strony w lokalnych wynikach Google i Mapach,
- większą sprzedaż i konwersję, czyli zachowania mające dla firmy wartość, jak np. rozmowa telefoniczna, pozostawienie danych kontaktowych, rejestracja w serwisie,
- uzyskanie przewagi nad lokalną konkurencją,
- dotarcie do nowych klientów i łatwe odnalezienie firmy przez stałych nabywców,
- zaufanie użytkowników – zweryfikowane informacje w wizytówce Google Moja Firma zwiększają zaufanie, to samo dotyczy pozycji strony w wynikach wyszukiwania – wysokie miejsca budują wiarygodność firmy,
- zyskanie kontroli nad wizerunkiem firmy w wyszukiwarce i Mapach Google,
- poprawę kondycji SEO strony www, która staje się funkcjonalna i szybka, co znacząco poprawia doświadczenia użytkowników, a te jak wiemy oddziałują na proces zakupowy.
Wizytówka w Google
Pozycjonowanie lokalne nie ogranicza się jedynie wyszukiwarki, ale obejmuje Mapy Google. W ramach Google Maps możemy korzystać z bezpłatnej usługi Google Moja Firma. Jest to narzędzie do zarządzania wizerunkiem firmy, dzięki któremu możemy zamieszczać informacje (np. dane adresowe i telefoniczne), odpowiadać na recenzje klientów i pytania użytkowników, a także śledzić statystki – powiedzą nam one, np. ile osób nawiązało kontakt z firmą dzięki informacjom umieszczonym w wizytówce.
Na pozycjonowanie firmy w Google Maps wpływają zawarte w wizytówce informacje, dlatego pamiętaj o uaktualnieniu ich. Mowa w szczególności o dokładnym adresie, godzinach pracy, rodzaju działalności, danych kontaktowych. Jest to istotne nie tylko ze względu na algorytmy Google, ale klientów. W 2019 roku 60% użytkowników smartfonów skontaktowało się z firmą dzięki opcji, która pozwala na wykonanie połączenia z poziomu wyszukiwarki. Internauci często wyszukują firm przy pomocy filtrów w Mapach Google, które pokazują miejsca w pobliżu czy teraz otwarte.
SEO pozycjonowanie sklepu a frazy
Znaczna część klientów preferuje kupowanie na miejscu, dlatego przed pójściem do sklepu weryfikuje dostępność produktów w Internecie. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się więc zarówno w sklepach, które działają wyłącznie online, jak i tych, które łączą sprzedaż internetową ze stacjonarną.
Strona, która ma pojawić się w wyniku lokalnym musi zawierać nazwę geograficzną. I tak do frazy „sklep motoryzacyjny” dodamy „Wrocław” lub jeszcze dokładniej „Wrocław Krzyki”. Lokalne frazy kluczowe są połączeniem produktu/usługi/działalności z miejscem. Frazy złożone z więcej, niż dwóch słów określa się frazami z długiego ogona (long tail). Kolejny przykład: zamiast frazy „sklep komputerowy Wrocław” możemy doprecyzować wyrażenie – „gdzie najtaniej kupić części komputerowe Wrocław”. W ten sposób ułatwimy klientowi zadanie, odpowiadając na jego pytanie poprzez dostarczenie wyniku wyszukiwania z naszą ofertą. Pozycjonowanie lokalne na długi ogon podnosi współczynnik konwersji i dostarcza wysoką jakość ruchu na stronie, czyli innymi słowy sprzedaje, promuje w Google, buduje lokalny brand.
Źródło: Notka PR
Najnowsze komentarze