Jak nawiązać kontakt z klientem?

Oprócz kontaktów międzyfirmowych oraz rozmów wewnętrznych, telekomunikacja w przedsiębiorstwie wykorzystywana jest głównie po to, by skontaktować się z klientem. Nieważne, czy chodzi o udzielenie mu odpowiedzi na zadawane pytania, o kampanie marketingowe czy o telesprzedaż. Każdy przedsiębiorca prędzej czy później musi zastanowić się, jak dotrzeć do klienta.

woman-690036_1280

Infolinia

            Infolinia to ten rodzaj komunikacji, w którym to klient decyduje o nawiązaniu kontaktu. Przeważnie jest to jedna z ostatnich opcji, które wybiera, gdy w internecie nie może znaleźć odpowiednich informacji. Dlatego ważne jest, by pracownik infolinii w prosty i szybki sposób mógł zaspokoić ciekawość konsumenta oraz pomóc mu w zdobyciu odpowiedzi na nurtujące go pytania. By infolinia działała sprawniej, warto zaimplementować w niej dodatkowe systemy, które w pewien sposób zautomatyzują komunikację: poinformują klienta, który jest w kolejce dzwoniących, pozwolą mu wybrać odpowiednią opcję i przełączą od razu do odpowiedniego konsultanta.

Call center

            W tym wypadku pierwszy ruch należy już do pracowników. Oczywiście, biura obsługi klienta mogą funkcjonować również jako infolinie, jednak najczęściej służą one do prowadzenia kampanii telemarketingowych i telesprzedaży. W telefonicznej relacji z klientem łatwiej jest przekazać mu informacje niż przez anonimowe ogłoszenia wyświetlane na stronie. Dzięki możliwościom nowych technologii, praca konsultantów staje się prostsza: system może automatycznie odrzucić błędne lub faksowe numery, a zaoszczędzony czas przeznaczony zostanie na kolejne połączenia.

Contact center

            W rzeczywistości voice contact center to call center przyszłości, bowiem oprócz rozmów telefonicznych, pracownik ma również do dyspozycji inne kanały komunikacji, takie jak SMS, Live Messenger czy poczta elektroniczna. Dzięki temu może nie tylko przekazać dane większej liczbie klientów w tym samym momencie, lecz również na inne sposoby dotrzeć do tych, którzy z jakichś powodów nie mogli odpowiedzieć na połączenie. Contact center idealnie sprawdza się w prowadzonych na dużą skalę kampaniach telemarketingowych i informacyjnych.

 Źródło: Notka PR

Napisz komentarz