Firma w Internecie – czy to konieczność?

W czasie epidemii koronawirusa okazało się, że wygrały te firmy, które były mocno obecne w Internecie. Jednak obecność online przydaje się również wtedy, gdy nie zagrażają nam żadne epidemie.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego (https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/) wynika, że ponad 70% polskich firm ma własną stronę internetową. Nieco ponad 66% tych przedsiębiorstw prezentuje online swoje produkty, usługi oraz udostępnia cenniki. Natomiast 13% firm umożliwia online zamawianie produktów lub usług. Chociaż obecność polskiego biznesu w Internecie jest coraz większa z roku na rok, to jednak nadal około 30% firm nie jest obecna online. Wielu z tych przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawę, że rezygnując z własnej strony internetowej, traci konkretne pieniądze i traci dostęp do potencjalnych klientów.

Obecność online to nowe możliwości

Czy w naszych czasach firma może pozwolić sobie na nieobecność w Internecie? Odpowiedzią może być konkretna liczba – 27,7 mln (http://pbi.org.pl/badanie-gemius-pbi/polski-internet-w-maju-2020/). To liczba Polaków, którzy korzystają obecnie z Internetu. W tym 24 mln osób przegląda strony internetowe na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety). To ogromna rzesza konsumentów. Przedsiębiorca, który rezygnuje z obecności swojej firmy w Internecie, odcina sobie dostęp do dużej grupy tych osób. Dzięki temu, że przedsiębiorstwo prezentuje swoją ofertę online, może dotrzeć do zupełnie nowych klientów, którzy offline byliby nieosiągalni. Internet to coraz ważniejszy kanał kontaktu z klientem. Mało tego, firma może dotrzeć do klientów z dowolnego zakątka Ziemi.

Jak zaistnieć w Internecie?

Obecność w Internecie można rozpocząć od najprostszego rozwiązania, czyli od firmowej wizytówki. To nieduża strona internetowa, gdzie znajdują się najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie oraz udostępnione są różne formy kontaktu. Z czasem taką małą wizytówkę online można rozbudować o prezentację produktów lub usług, udostępnić cenniki, informacje aktualne na temat firmy, ogłaszać rekrutacje. W ostatnim etapie można pokusić się o uruchomienie sprzedaży online.

Uruchomienie własnej strony internetowej nie jest trudne. Wystarczy własna domena internetowa, hosting, certyfikat SSL. Wszystko to można znaleźć u dobrego dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl). Na początek można także skorzystać z darmowego CMS-u (oprogramowanie strony www). Gdy witryna będzie rozbudowywana, warto jednak wziąć pod uwagę zakup CMS wykonanego pod indywidualnie zamówienie.

Nie wolno zapominać o social media

Strona internetowa to jednak dziś często za mało, żeby budować przewagę konkurencyjną w Internecie. Dlatego właśnie coraz więcej marek jest obecnych również w mediach społecznościowych. Znowu można sięgnąć do danych GUS. Wynika z nich, że ponad 35% firm ma profil na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Taki profil to możliwość aktywnego kontaktu z klientami i potencjalnymi klientami. Obecności w social media warto także połączyć z prowadzeniem firmowego blogu.

Dziś obecność w Internecie jest tak naprawdę konieczna. Trudno bez tego budować przewagę konkurencyjną na rynku i skutecznie się rozwijać. Internet to możliwość dotarcia do nowych klientów i otworzenie biznesu na cały świat.

Źródło: Notka PR

5 komentarzy

  1. Cucaburra pisze:

    Obecność marki w internecie to dzisiaj rzeczywiście jeden z najważniejszych aspektów kreowania wizerunku i zdobywania klientów. Nie zapominajmy jednak, że marka potrzebuje szerszych działań brandingowych, w tym przede wszystkim odpowiedniej strategii. W naszym artykule opisaliśmy po co i jak ją stworzyć oraz na co zwrócić uwagę: https://cucaburra.pl/strategia-marki/

  2. Paweł pisze:

    Pewien milioner powiedział że za jakiś czas będą dwa rodzaje biznesu „INTERNETOWY i ten który upadł” – wiec jak firma nie próbuje istnieć w internecie to zniknie:))

  3. Koral pisze:

    Wydaj mi się, że nie ma już odwrotu. Firma w internecie to konieczność. Pandemia tylko przyspiesza proces pełnej informatyzacji. Warto się w tym kierunku doszkalać niezależnie od wieku w jaki się jest. Wystarczy rzut oka tu https://itwiz.pl/jakich-jezykow-programowania-powinienes-sie-uczyc-aby-znalezc-prace/żeby zrozumieć, że ineternet i IT to przyszłość.

  4. Nie da się ukryć, że współcześnie, jeżeli firma istnieje w Internecie, ma większe szanse przebić się do świadomości ludzi i zdobyć nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że każda firma czy to prowadzona standardowo czy w sieci, powinna posiadać odpowiednie oprogramowanie do jej zarządzania na wszystkich płaszczyznach 🙂 Dobra organizacja firmy to przecież jeden z głównych filarów jej powodzenia!

  5. Oliwia pisze:

    Moim zdaniem w obecnych czasach warto jest zadbać o to, aby nasza firma była widoczna w internecie. W końcu nasi potencjalni klienci, dzięki temu poprzez sieć będą mogli do nas dotrzeć i zapoznać się z naszą ofertą. Co do mediów społecznościowych – jest to świetny pomysł na promocję własnego biznesu. Obecnie marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie, więc warto go również wziąć pod uwagę. 🙂

Napisz komentarz