Domeny dla usług – czym są?

Własna witryna dla prowadzonej działalności to nie tylko większa rozpoznawalność i udostępnienie klientom możliwości wygodnego zapoznania się z proponowaną ofertą. Obecnie chyba każdy przedsiębiorca reklamuje się za pośrednictwem Internetu. Trudno wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę, która nie istnieje w globalnej sieci.

Dobrze dopasowana domena jest podstawą własnej strony internetowej. Pozwala nie tylko ułatwić wyszukiwanie strony w Internecie, ale także wyróżnia i zwiększa rozpoznawalność.

Czym jest domena?

Internet jest idealnym miejscem dla reklamy własnej działalności. Młode pokolenia właśnie w Internecie szukają najkorzystniejszych ofert, konkurencyjnych cen i największych możliwości. Zarejestrowanie domeny jest pierwszym krokiem w świecie Internetu. Można ją utożsamiać z nazwą witryny. Składa się z domeny najwyższego poziomu (Top Level Domain, TLD), na przykład .pl czy .com, domen niższego poziomu, a bardziej rozbudowane infrastruktury także z poddomen lub subdomen. Taka struktura serwisu pozwala rozdzielić ważne części systemu od siebie, przez co zarządzanie nimi staje się niezwykle proste. Minimalizuje to też panujący chaos, przez co użytkownicy bez trudu odnajdują poszukiwane usługi.

Wybór domeny, a profil działalności

Odpowiednio dobrana domena pozwala szybko odnaleźć klientowi odpowiedni serwis, nawet gdy nie pamięta dokładnie całego adresu. Zazwyczaj nazwa przedsiębiorstwa jest unikalna, więc większość użytkowników wypróbuje najpowszechniejsze rozszerzenie na przykład .pl lub takie, które najbardziej kojarzy się z profilem działalności. Zastosowanie domeny dla usługi może więc dużo ułatwić. Bardzo często, domena przeznaczona dla usługi funkcjonuje w zakresie domeny krajowej. Twórcom aplikacji mobilnych oddano do dyspozycji domenę .mobi, a sklepom .sklep.pl. Szkoły natomiast otrzymały rozszerzenie .edu.pl. Kolejnym plusem jest relatywnie niewielka cena. Najtańsze domeny można zarejestrować już za kilka lub kilkanaście złotych. Najdroższą jest domena .xxx, koszt jej rejestracji to około 400 złotych. Regularnie należy jednak odnawiać ważność dzierżawy – najczęściej są to abonamenty roczne. Cena takiej operacji waha się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za każdy kolejny rok. Często w ofercie znajduje się także opcja ochrony danych osobowych właściciela. W momencie rejestracji do bazy danych serwerów protokołu WHOIS dodawany jest wpis zawierający między innymi imię i nazwisko, a także dane kontaktowe właściciela witryny. Nie każdemu musi się to podobać, można więc te dane ukryć przed publicznym dostępem bez konieczności podpisywania jakiegokolwiek rodzaju przeniesienia praw.

Napisz komentarz