Bez firmowej strony Internetowej nie istniejesz

Prowadzenie działalności gospodarczej to nie tylko płacenie podatków i odbierane telefonów od zainteresowanych klientów. Aby mieć tych klientów trzeba ich najpierw zdobyć. Ci, którzy stawiają na marketing bezpośredni, zarobią na wspomniane podatki prawdopodobnie za kilkanaście lat, a do tego czasu albo zrezygnują z działalności albo wygrają milion w totka. W drugim przypadku życzymy powodzenia, bo szansa jest znikoma. Co więc pozostaje?

web design word cloud on a laptop screen with a cup of coffee

Aby nie paść ofiarą również pierwszej z wymienionych opcji, trzeba wziąć się w garść i zacząć działać. Najlepszą metodą poinformowania świata o naszym istnieniu jest reklama internetowa, ale i ona nic nam nie da, jeśli potencjalnie nią zainteresowani nie znajdą naszej firmowej strony bo… jej nie będzie. Jakie są więc korzyści z posiadania takiej strony??

Kasa, kasa, kasa

Nie oszukujmy się. Wszyscy musimy z czegoś żyć i niestety nie wszyscy odziedziczyliśmy fortunę. Dlatego też nie możemy sobie pozwolić na kupno kolejnego pieska Chihuahua i spijanie drinków w basenach słonecznych kurortów, lecz zakładamy firmy i w pocie czoła staramy się zyskać klientów, którzy pozwolą nam przetrwać. Dotarcie do klienta i zarobienie pieniędzy wcale nie jest łatwe, jeśli nikt o nas nie wie. I tu właśnie główną rolę odgrywa strona internetowa. Poszerzenie grona odbiorców, brak ograniczeń terytorialnych i szybka reakcja na zmieniające się trendy to główne czynniki wpływające na zarobek naszej firmy.

Reklama dźwignią handlu

Bez skutecznej reklamy nie zajedziemy daleko. Nie żyjemy już w czasach, kiedy nie było Internetu i jedynym źródłem reklamy były ulotki, gazety, radio i telewizja. W tej chwili wszystkie te nośniki odeszły do lamusa a prym wiedzie właśnie Internet. Reklama i nasza strona internetowa nie tylko dociera do milionów użytkowników, ale, co ważniejsze, dociera głównie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą naszej firmy. Nie marnujemy więc pieniędzy na wyrzucane do śmieci ulotki czy na 30 sekund reklamy w telewizji (swoją drogą, kogo na to stać?), która być może dotrze do zainteresowanych, a być może nie. Jednak aby reklama był skuteczna, a strona firmowa przyciągała wzrok i zapadała w pamięć, należy się zdać na pomoc profesjonalistów. Aby dowiedzieć się więcej na temat profesjonalnie wykonanych stron można zajrzeć na stronę www.webstart.com.pl. Tylko tak wykonana witryna ma szanse wyróżnić się wśród tysięcy innych i tylko profesjonalnie prowadzona może być wypozycjonowana na pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Jakie są tego skutki nie trzeba nikomu tłumaczyć.

Wizerunek to podstawa

Nie po to chodzimy do fryzjera, piłujemy paznokcie i czyścimy buty żeby o nas źle mówili. Od zawsze wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego również w sferze biznesu (a może głównie tutaj) pierwszy rzut oka jest tak ważny. Firma, która nie posiada strony internetowej (mówimy tutaj też o e-sklepach, które również są wizytówką firmy), nie istnieje w świadomości konsumenta. Nawet, jeżeli klient ma informację o jej istnieniu, nie budzi ona zaufania w takim stopniu, jak konkurencja, która swoją witrynę posiada. Inaczej mówiąc strona firmowa to niejako gwarant poważnego podejścia do biznesu, a co za tym idzie szacunku dla klienta.

Informacja

Użytkownik Internetu w poszukiwaniu danej usługi lub produktu chce również zasięgnąć informacji na temat firm mu ich dostarczających. Strona internetowa jest elastycznym narzędziem do przekazywania tego typu informacji. W każdej chwili możemy je aktualizować, dodawać, uzupełniać. To samo tyczy się sklepów internetowych. Klient nie tylko ma aktualne informacje na temat nas samych, ale też najnowszą ofertę handlową, która przecież zmienia się z dnia na dzień. Wydając pieniądze na tradycyjne, drukowane katalogi, nigdy nie nadążymy z ich aktualizacją, co ciągnie za sobą ryzyko, że zostanie zamówiony produkt, którego faktycznie już nie ma. Jest to niejako wprowadzanie w błąd, co może skutkować utratą klienta, a tego przecież chcemy uniknąć.

Reasumując. Profesjonalna, ciekawa strona internetowa to podstawa funkcjonowania dzisiejszych firm. To, jak bardzo rozbudowana będzie, zależy od branży, w jakiej działamy, konkurencji, oraz budżetu. Jedno jest pewne, jeśli mamy możliwości, ta inwestycja zwraca się z nawiązką.

Źródło: Notka PR,

Napisz komentarz