Systemy informatyczne wspierające dział sprzedaży

Wsparcie sprzedaży to jeden z najważniejszych celów implementowania systemów CRM w firmach. Zadaniem systemów w działach sprzedaży jest: wzrost zysków, rentowności oraz zwiększenie efektywności działań sprzedażowych. W systemach zaimplementowane zostały wszystkie funkcje wspierające działania marketingowe. Zamierzeniem tego typu działań jest kompleksowe zarządzanie handlem i podsuniecie kadrom wyższego szczebla najbardziej kompletnych danych, w oparciu o które będą podejmować decyzje.

Systemy CMR przyszłości. CMR w praktyce
Wszelkie ważniejsze procesy w obsłudze klienta – przyjmowanie i potwierdzanie zamówień, sprawdzanie limitów kart kredytowych czy weryfikacja dostępności towaru.

Wspiera obliczanie rabatów dla indywidualnych klientów. Umożliwia prowadzenie i tworzenie wszelkich programów lojalnościowych. Pozwala również na prowadzenie ewidencji zgłoszeń reklamacyjnych i serwisowych, kontrolę wysyłek, poprawia system wymiany informacji między działami. Wpływa na zadowolenie klientów – szybka i sprawna obsługa ma niebagatelne znaczenie dla wizerunku firmy.

Co zyskujemy wdrażając CMR do naszej firmy?

  • Polepszenie wizerunku firmy

Szybszy przepływ informacji generuje poprawę jakości usług. Jest to czynnik wpływający na postrzeganie naszej działalności – przez pryzmat klienta

  • Kontrola nad działalnością działu sprzedaży

System pozwala zarządzać, kontrolować i rejestrować wszelkie aktywności działu sprzedaży – pozwala planować, rejestrować i prowadzić harmonogram działu handlowego

  • Szczegółowe analizy

Przeprowadzenie analizy dokładnych danych, pozwala na weryfikacje założeń i dopasowanie strategii do zamierzeń. Zebranie kompletnych danych pozwala na prawidłową ocenę sytuacji, wyciągnięcie odpowiednich wniosków i podjęcie adekwatnych działań

  • Funkcjonalność systemu i kompatybilność z innymi działami

Przepływ informacji ulega poprawie, działy komunikują się ze sobą.

  • Planowanie akcji marketingowych

Szersza perspektywa i dostęp do kompletnych danych, pozwala na efektywniejsze zaplanowanie akcji marketingowych.

Źródło: Notka PR,

1 Komentarz

  1. Karol21 pisze:

    Bardzo ciekawy arytkuł. Moim zdaniem kontrolowanie działu handlowego jest nieodłącznym elementem do sukcesu firmy. Dla mojej firmy pomógł program sprzedażowy, który ulepszył zarządzanie siecią handlową.

Napisz komentarz