Jak wypozycjonować stronę ? Pozycjonowanie strony w internecie krok po kroku – część 1.

Pozycjonowanie strony internetowej część 1.

Jeżeli prowadzisz własną stronę internetową, to z pewnością zależy Ci na dużej liczbie odwiedzających. W tym poradniku postaram się przedstawić kilka użytecznych porad SEO, które pozwolą Ci lepiej wypozycjonować stronę w Google i zyskać nowych czytelników.

seoflickr, Search Engine People Blog

Nawet najlepsza strona internetowa będzie miała słabą oglądalność, jeżeli nie zostanie dobrze wypromowana. Jako właściciel portalu powinieneś zadbać o to, aby grono czytelników z miesiąca na miesiąc się powiększało – w tym poradniku postaram się udzielić kilku rad dotyczących pozycjonowania stron w internecie. Dla tych, którzy nie znają pojęcia „pozycjonowania” (SEO) wyjaśnię, że są to zabiegi mające na celu zwiększenie widoczności twojej strony w internecie – zazwyczaj chodzi o to, aby być wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

 Pozycjonowanie stron w internecie

O pozycjonowaniu, można przeczytać wiele książek, ale także materiałów dostępnych w internecie (mniej, lub bardziej aktualnych). Postaram się przedstawić porady SEO, z których sam korzystam i uważam, że przynoszą rezultaty min. szybsze indeksowanie stron, czy poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania.

Aby nasza strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, musimy wiedzieć czym wyszukiwarka Google kieruje się podczas ustalania hierarchii. Tak naprawdę algorytm wyszukiwarki jest objęty tajemnicą i wszystkie osoby zajmujące się tematem pozycjonowania, mogą jedynie z własnego doświadczenia przypuszczać, że pewne zabiegi pomagają „wzbić się na szczyt” wyników wyszukiwania.

Należy również mieć na uwadze fakt, że duża konkurencja utrudnia pojawienie się w czołówce wyników wyszukiwania – dlatego starajmy się pozycjonować stronę na frazy mniej popularne.

Pozycjonowanie stron krok po kroku

Zacznijmy od tego na co nie warto zwracać uwagi podczas pozycjonowania stron w internecie, a co jest szczególnie istotne. Przede wszystkim od dłuższego czasu nie są brane pod uwagę tzw. meta tagi (opisy stron, słowa kluczowe), natomiast istotny jest nadal tytuł strony internetowej. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy rezygnować z opisu strony, czy podania słów kluczowych.

Od dłuższego czasu Google informowało o algorytmie Panda, który promuje strony z wysoką wartością merytoryczną – czyli zawartością, która nie jest skopiowana z innych stron. Wszelkiego rodzaju „zaplecza”, strony o wątpliwej treści chociażby posiadały wysoki współczynnik PageRank nie będą wysoko w wynikach wyszukiwania. W tym momencie nadmienię również, że współczynnik Page Rank również nie jest wyznacznikiem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Obecnie bardzo cenione są unikalne i wartościowe treści na stronie internetowej, oraz jej częsta aktualizacja – wtedy możemy odnieść sukces i pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jak promować stronę w internecie ?

Możemy oczywiście pomóc naszej stronie, być lepiej widoczną w wynikach wyszukiwania. W tym celu musimy samodzielnie pokazać ją światu, a możemy to zrobić poprzez:

  • dodawanie stron do popularnych wyszukiwarek Google, Bing, Gazeta, Interia, Onet (oraz katalogów)
  • promocja na forach internetowych
  • promocja w serwisach typu Wykop
  • wymiana linkami, oraz bannerami z innymi zbliżonymi tematycznie stronami
  • umieszczenie stron w toplistach

Warto promować się w miejscach cieszących się dobrą opinią, w przeciwnym wypadku możemy niechcący pogorszyć statystyki naszej strony. Jeżeli planujemy wymianę linkiem ze stroną, która została uznana przez wyszukiwarkę Google za tzw. farmę linków (spam), nasza strona również będzie miała kilka ujemnych punktów. Dlatego moim zdaniem nie warto korzystać z tych wszystkich programów do automatycznej wymiany linkami.

W kolejnej części postaram się pokazać kilka użytecznych narzędzi SEO, a także innych porad dotyczących optymalizacji i pozycjonowania stron w internecie.

Tagi:, ,

2 komentarze

  1. MarekR pisze:

    Ciężko było znaleźć ten artykuł w google, stronka ciekawa, zasługuje na lepsze pozycje w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie w 2015 stało się skomplikowane, jest coś co ci się napewno przyda, poszukaj sobie w google – niezbędnik dla każdego webmastera

  2. Zdobywanie linków jest najważniejszym elementem pozycjonowania ale bez odpowiedniej optymalizacji nawet duża ilość linków nam nie pomoże osiągnąć wysokiej pozycji. W zdobywaniu linków przychodzących do naszej stronie internetowej należy się skupić na ich jakości, a nie ilości. Linki które będą pochodziły ze stron charakteryzujących się wysokim PageRank spowodują, że Google doceni witrynę i wybije ją wysoko w wynikach wyszukiwaniach. Najpopularniejsze miejsca do zbierania linków to:

    – Katalogi stron (np. katalog wp, gazeta, interia).

    – Blogi (prowadząc swój blog możesz umieszczać linki do swojej strony).

    – Fora społecznościowe (jeśli udzielasz się na forum branżowym warto zamieścić link do Twojej strony w jakiejś dyskusji).

    – Serwisy społecznościowe (wystarczy wrzucić adres strony np. na tablicę Facebooka aby poinformować znajomych o stronie internetowej).

Napisz komentarz